Jako psycholożka, psychoterapeutka pracuję z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Wspieram młode osoby w ich rozwoju, przeżywanych trudnościach w relacjach z rówieśnikami i doświadczanych kryzysach.
Pracuję również z osobami dorosłymi zmagającymi się z zaburzeniami lękowymi, obniżonym nastrojem, fobiami, doświadczających trudności w codziennym funkcjonowaniu, trudnościami w relacjach oraz kryzysami życiowymi.
W pracy kieruję się holistycznym podejściem, co oznacza, że patrzę na człowieka całościowo. Widząc człowieka jako całość, dostrzegam jego myśli, emocje, duchowość, a także ciało. Wszystko w ludzkim organizmie jest ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałuje. Gdy cierpi jedna część, cierpi cały organizm.
Ważna jest dla mnie jakość mojej pracy stąd stale podnoszę swoje kwalifikacje na warsztatach i szkoleniach prowadzonych przez polskich i zagranicznych trenerów i psychoterapeutów. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Jako psycholożka, psychoterapeutka pracuję z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Wspieram młode osoby w ich rozwoju, przeżywanych trudnościach w relacjach z rówieśnikami i doświadczanych kryzysach.
Pracuję również z osobami dorosłymi zmagającymi się z zaburzeniami lękowymi, obniżonym nastrojem, fobiami, doświadczających trudności w codziennym funkcjonowaniu, trudnościami w relacjach oraz kryzysami życiowymi.
W pracy kieruję się holistycznym podejściem, co oznacza, że patrzę na człowieka całościowo. Widząc człowieka jako całość, dostrzegam jego myśli, emocje, duchowość, a także ciało. Wszystko w ludzkim organizmie jest ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałuje. Gdy cierpi jedna część, cierpi cały organizm.
Ważna jest dla mnie jakość mojej pracy stąd stale podnoszę swoje kwalifikacje na warsztatach i szkoleniach prowadzonych przez polskich i zagranicznych trenerów i psychoterapeutów. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
W trakcie konsultacji zostaje przeprowadzony wywiad z klientem, który pozwala na dobór odpowiedniej ścieżki pomocy. Konsultacje psychologiczne mogą być pierwszym krokiem przed podjęciem długoterminowej terapii lub po prostu jednorazową pomocą w danej kwestii.
To forma wsparcia, która polega na udzielaniu pomocy psychologicznej osobom borykającym się z problemami emocjonalnymi, trudnościami życiowymi lub w zakresie relacji interpersonalnych.
Poradnictwo psychologiczne jest to forma krótkoterminowego wsparcia psychologicznego, podczas którego osoba poszukująca pomocy omawia swoje trudności, problemy emocjonalne lub życiowe z psychologiem.
Celem poradnictwa jest zrozumienie przyczyn występujących trudności, uzyskanie porady, a także opracowanie wstępnych strategii radzenia sobie z problemami.
Konsultacje wychowawcze to spotkania, które mają na celu wsparcie rodziców, opiekunów lub osób odpowiedzialnych za wychowanie dzieci w kwestiach związanych z ich rozwojem, wychowaniem i radzeniem sobie z trudnościami wychowawczymi.
Podczas konsultacji rodzicielskich omawiane są m.in.: problemy wychowawcze; rozwój emocjonalny dziecka; komunikacja w rodzinie; wsparcie w trudnych okresach.
Psychoterapia Gestalt to podejście terapeutyczne, które koncentruje się na świadomym przeżywaniu teraźniejszości i relacji międzyludzkich. Jest częścią rodziny terapii humanistycznych, które skupiają się na rozwoju osobistym i samorealizacji.
Psychoterapia Gestalt ma na celu pomóc klientowi w pełniejszym zrozumieniu siebie, rozwiązywaniu problemów i poprawie jakości życia poprzez uważność, kontakt z teraźniejszością i świadomość własnych emocji oraz potrzeb. Relacja terapeutyczna jest kluczowym elementem terapii. Jest oparta na zaufaniu, szacunku i autentyczności.
Terapia Gestalt kładzie duży nacisk na teraźniejszość, na to, co dzieje się w danym momencie, w relacji między klientem a terapeutą. Pomaga to zrozumieć, jak klient reaguje na sytuacje, ludzi i emocje w życiu, a nie w przeszłość.
Kluczowe jest poszerzanie świadomości klienta w obszarze myśli, uczuć, duchowości oraz ciała. Dzięki temu możliwe jest lepsze zrozumienie siebie i swoich potrzeb, a także poprawa zdolności do podejmowania świadomych wyborów. Istotnym elementem zdrowych relacji jest umiejętność budowania kontaktu z innymi, a także utrzymywanie zdrowych granic. Trudności mogą wynikać z braku kontaktu z własnymi emocjami lub z niewłaściwymi granicami w relacjach z innym.
W terapii Gestalt klient jest postrzegany jako całość, nie tylko w kontekście jego problemów psychicznych, ale także ciała, emocji, myśli i duchowości.
Psychoterapia skupia się na wspieraniu dzieci i młodzieży w rozumieniu i wyrażaniu swoich emocji, myśli i zachowań.
Podejście w nurcie Gestalt opiera się na założeniu, że każda osoba ma wrodzoną zdolność do rozwoju i samorealizacji, natomiast w procesie dorastania może napotkać różne trudności, które zakłócają jej zdolność do pełnego uczestniczenia w życiu i korzystania z własnych zasobów.
Terapeuta pomaga zrozumieć młodej osobie, co dzieje się w danym momencie, a to z kolei pozwala lepiej zrozumieć emocje, które pojawiają się w reakcji na różne sytuacje. Terapeuta wspiera dziecko w integracji różnych aspektów jego osobowości, które mogą być w konflikcie, aby osiągnęło większą harmonię wewnętrzną.
W terapii Gestalt relacja między terapeutą a klientem odgrywa kluczową rolę. Dzieci i młodzież uczą się, jak nawiązywać i utrzymywać zdrowe relacje, rozumiejąc swoje potrzeby i granice. Terapia często wykorzystuje różne techniki, takie jak zabawa, rysowanie, praca z ciałem, teatr czy dialogi, które pozwalają na wyrażenie swoich uczuć w sposób bardziej dostępny dla nich, szczególnie jeśli mają trudności z werbalizowaniem emocji.
Psychoterapia Gestalt może być stosowana w przypadku różnych trudności, takich jak problemy emocjonalne, lęki, trudności w relacjach z rówieśnikami, czy problemy w rodzinie. Pomaga dziecku zrozumieć siebie i lepiej radzić sobie z emocjami oraz wyzwaniami życia codziennego.
Psychoedukacja to proces, który ma na celu przekazanie klientowi wiedzy na temat zdrowia psychicznego, emocji, zachowań i różnych technik radzenia sobie z trudnościami życiowymi oraz promowanie zdrowia psychicznego w społeczeństwie. Ma na celu nie tylko pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów psychicznych, ale także profilaktykę, czyli zapobieganie rozwojowi zaburzeń psychicznych.
Dzięki psychoedukacji klient uczy się, jak dbać o swoje zdrowie psychiczne, jak lepiej radzić sobie w życiu codziennym, jak dbać o relacje interpersonalne, a także jak w razie potrzeby szukać profesjonalnej pomocy.
Interwencja kryzysowa to natychmiastowe udzielenie wsparcia osobie , która znalazła się w kryzysie. Jest to działania podejmowane w odpowiedzi na sytuację kryzysową, której celem jest złagodzenie jej skutków, przywrócenie stabilności emocjonalnej.
Każda historia jest inna, dlatego w mojej pracy kieruję się uważnością i empatią. Jeśli zastanawiasz się, czy psychoterapia lub konsultacja psychologiczna mogą Ci pomóc, zapraszam do kontaktu.
Każda historia jest inna, dlatego w mojej pracy kieruję się uważnością i empatią. Jeśli zastanawiasz się, czy psychoterapia lub konsultacja psychologiczna mogą Ci pomóc, zapraszam do kontaktu.
Pracownia Rozwoju i Terapii Anna Miech
Pokoju 1, 43-400 Cieszyn.
+48 511 250 027
kontakt@annamiech.pl
Pracownia Rozwoju i Terapii Anna Miech
Pokoju 1, 43-400 Cieszyn.
+48 511 250 027
kontakt@annamiech.pl